Get it on Google Play

Get it on the App Store

Waarschuwing: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
Ga naar de inhoud

Ortel services zullen binnenkort ophouden te bestaan.

Als gevolg van de overname van Ortel Mobile NV door Lycamobile in Maart 2017, zal Ortel binnenkort niet meer operationeel zijn en zullen alle mobiele SIM-kaarten van Ortel verlopen.

Maar wees gerust!

Om ervoor te zorgen dat u geen tegoed of producten verliest die momenteel op uw Ortel SIM zijn geïnstalleerd, nodigt Lycamobile u uit om eenvoudig naar Lycamobile Belgium, de grootste virtuele mobiele operator in België, over te stappen.

Zonder extra kosten zal Lycamobile Belgium het huidige product en het tegoed op uw Ortel SIM-kaart matchen, evenals alle huidige Ortel-aanbiedingen matchen waarop u mogelijk geabonneerd bent. Als u overstapt, ontvangt u bovendien 20 EUR gratis tegoed.

Door lid te worden van het Lycamobile Belgium-netwerk, wordt u onderdeel van 's werelds grootste virtuele mobiele operator, die momenteel actief is in 23 landen. Door lid te worden van dit netwerk kunt u profiteren van een enorm scala aan product- en netwerkvoordelen, waaronder het genieten van lokale belprijzen bij roaming in een van de landen over de hele wereld waar Lycamobile actief is.

Overstappen op een Lycamobile Belgium-simkaart is eenvoudig. U kunt het rechtstreeks vanaf uw telefoon doen, op een van onze vele verkooppunten, of door onze klantenservice te bellen of online.

We kijken ernaar uit u te verwelkomen in het wereldwijde Lycamobile-netwerk.

Het is eenvoudig om uw Ortel-nummer over te zetten naar Lycamobile, met veel verschillende opties voor u beschikbaar. U kunt het rechtstreeks vanaf uw telefoon doen, op een van onze vele verkooppunten,door onze klantendienst te bellen of online.

Volg gewoon de eenvoudige stappen hieronder.

Rechtstreeks van uw toestel

  1. Bestel een Lycamobile-simkaart online en registreer deze bij het dichtstbijzijnde verkooppunt of in de winkel.
  2. Plaats uw Lycamobile-simkaart, bel *123* gevolgd door uw Ortel-nummer en vervolgens # (bijv. * 123 * 3212345678 #).
  3. Plaats uw Ortel SIM terug in uw handset. Een sms met uw tijdelijke viercijferige pincode wordt naar uw Ortel-nummer verzonden.
  4. Plaats uw Lycamobile-simkaart terug, bel *121* gevolgd door uw Ortel-nummer en *, dan uw tijdelijke viercijferige pincode gevolgd door # (bijvoorbeeld * 121 * 3287654321 * 0000 #). Hiermee begint het overdrachtsproces.

Vanuit een van onze verkooppunten

  1. Bestel een Lycamobile-simkaart online en breng deze naar het dichtstbijzijnde verkooppunt of winkel.
  2. De winkelier registreert uw nieuwe simkaart en vraagt om uw tijdelijke viercijferige pincode naar uw Ortel-nummer te sturen.
  3. Geef uw tijdelijke viercijferige pincode, Ortel-nummer en Ortel ICCID-nummer aan de winkelier, die het overdrachtsproces begint.

Through Customer Services

  1. Via de klantendienst online en registreer deze bij het dichtstbijzijnde verkooppunt of in de winkel.
  2. Bel Klantenservice op *1976* vanaf uw nieuwe Lycamobile-simkaart (kosteloos) of bel 0800 49 811 vanaf een andere telefoon (mogelijk kosten van toepassing). De klantenservicemedewerker heeft uw Ortel-nummer, het Ortel ICCID-nummer en uw nieuwe Lycamobile-nummer nodig.
  3. De medewerker van de Klantenservice stuurt uw tijdelijke viercijferige pincode naar uw Ortel-nummer. U moet deze tijdelijke viercijferige pincode dan bevestigen bij onze klantenservice, die het overdrachtsproces zal starten.

Online

  1. Log in op uw Mijn Lycamobile account of bezoek onze speciale pagina www.lycamobile.be/ortel-klanten.
  2. Voer uw Ortel-nummer en Ortel ICCID-nummer in en klik vervolgens op Pincode ophalen om uw tijdelijke zescijferige pincode op te halen, die naar uw Ortel-nummer wordt verzonden.
  3. Voer uw tijdelijke zescijferige pincode op de pagina in, klik op Valideren en voer uw Lycamobile-nummer en Lycamobile ICCID-nummer in.
  4. Klik op Verzenden en het overdrachtsproces begint.

Houd er rekening mee dat zodra Lycamobile Belgium uw verzoek heeft ontvangen, het maximaal 24 uur kan duren om uw nummer over te zetten, maar u kunt nog steeds bellen en gebeld worden, sms'en en ontvangen en gegevens gebruiken over uw tijdelijke Lycamobile-nummer, totdat uw overboeking heeft plaatsgevonden.

1. Waarom houdt Ortel op met bestaan?

 

In Maart 2017 heeft Lycamobile Ortel Mobile NV overgenomen van de telecommunicatieprovider Telenet Group BVBA. Als gevolg daarvan zal Ortel binnenkort niet langer in gebruik zijn en zullen alle mobiele SIM-kaarten van Ortel verlopen. We nemen contact met u op om u te laten weten dat Ortel binnenkort niet meer zal werken en u de mogelijkheid biedt om naar een Lycamobile-simkaart over te schakelen en uw huidige telefoonnummer, krediet en producten gratis te behouden.

2. Ik heb credit- en speciale bundels / producten op mijn Ortel SIM; wat zal er met deze gebeuren?

Als u overschakelt naar een Lycamobile-simkaart, koppelen we het tegoed aan de producten die u momenteel heeft (op het moment van overzetten) op uw nieuwe Lycamobile-simkaart, zodat u geen geld of voordelen verliest.

3. Zal ik mijn Ortel mobiele telefoonnummer kunnen behouden wanneer ik verander?

Ja. Wanneer u overschakelt naar een Lycamobile-simkaart, worden al uw gegevens, inclusief krediet, producten en telefoonnummer overgedragen

4. Hoe kan ik mijn Ortel-nummer overdragen naar Lycamobile?

Het is makkelijk. Bestel een Lycamobile-simkaart online en registreer deze bij het dichtstbijzijnde verkooppunt of koop er een in de winkel. Zodra u uw nieuwe Lycamobile-simkaart hebt, kan het overdrachtsproces rechtstreeks op uw telefoon worden uitgevoerd, bij uw dichtstbijzijnde Lycamobile-verkooppunt, via de klantenservice (kies uit 1976) of online op http://www.lycamobile/ortel-klanten. Raadpleeg onze gebruikershandleiding (hierboven) voor meer informatie.

5. Kan ik een Lycamobile-simkaart bestellen bij iedereen die ze verkoopt?

U kunt een Lycamobile-simkaart online bestellen en naar uw dichtstbijzijnde verkooppunt brengen of in de winkel ophalen. Om de dichtstbijzijnde officiële Lycamobile-agent of -verkooppunt te vinden, kunt u de functie 'Store Locator' op de website gebruiken: http://www.lycamobile.be/nl/storelocator

6. Welke informatie heb ik nodig om mijn Ortel-nummer over te zetten naar Lycamobile?

Het enige wat u nodig heeft, is uw Ortel mobiele nummer, uw Ortel ICCD-nummer en uw nieuwe Lycamobile-nummer, dat u kunt vinden op het SIM-pakket of door * 101 # te kiezen vanaf uw Lycamobile SIM

7. Wat is een PIN?

Het is een viercijferig wachtwoord dat als sms wordt verzonden om de gebruiker te authenticeren om uw nummer over te dragen. Vergeet niet dat uw Ortel-simkaart zich in een apparaat moet bevinden en moet worden ingeschakeld om het sms-bericht te kunnen ontvangen.

8. Wat gebeurt er met mijn tegoed wanneer ik mijn nummer overdraag aan Lycamobile?

Uw exacte saldo wordt overgezet naar Lycamobile zodra het overdrachtsproces is voltooid.

9. Wat gebeurt er met mijn bundel als ik mijn nummer overdraag aan Lycamobile?

Je bundel wordt overgezet naar Lycamobile. De naam van de bundel zal anders zijn, maar de vergoeding is hetzelfde en deze vervalt volgens de oorspronkelijke vervaldatum van de Ortel-bundel.

10. Krijg ik nog steeds gratis oproepen naar Ortel-nummers?

Ja. U kunt nog steeds genieten van gratis gesprekken wanneer u uw nummer overzet naar Lycamobile. Bovendien kunt u als Lycamobile-klant ook gratis bellen naar andere Lycamobile-nummers.

11. Hoe lang duurt het om over te zetten van een Ortel SIM naar een Lycamobile SIM?

Zodra we uw verzoek hebben ontvangen, duurt het gewoonlijk ongeveer 24 uur om uw nummer over te dragen. Je kunt nog steeds bellen en gebeld worden, sms'en en ontvangen en gegevens gebruiken op uw tijdelijke Lycamobile-nummer..

12. Ik ben mijn Ortel ICCID vergeten, hoe kan ik die vinden?

Uw Ortel ICCID wordt weergegeven op de SIM-kaart in uw startpakket. Als u uw ICCID niet kunt vinden, neem dan in 1976 (gratis) contact op met ons klantenserviceteam via uw Ortel SIM of bel +32 (0) 78 050 010 vanaf een andere telefoon (mogelijk kosten van toepassing).

13. Moet ik overschakelen naar een Lycamobile-simkaart??

Nee, u hebt het recht om naar elke gewenste provider over te schakelen. In tegenstelling tot andere providers doet Lycamobile er echter alles aan om het krediet en de producten van alle Ortel-klanten te matchen.

14. Wat zijn de voordelen van overschakelen naar Lycamobile?

Het overstappen naar Lycamobile heeft veel voordelen. Als klant van Ortel behoudt u uw huidige telefoonnummer, krediet en producten gratis. Als u overstapt, ontvangt u 20 EUR gratis beltegoed voor nationale oproepen en sms-berichten van 30 dagen als u vóór 31 december 2017 overschakelt

Door lid te worden van het Lycamobile-netwerk, profiteert u bovendien van deel uit te maken van 's werelds grootste virtuele mobiele operator, die momenteel actief is in 23 landen. Hiermee kunt u profiteren van product- en netwerkmogelijkheden, zoals de mogelijkheid om in rekening gebrachte lokale oproepprijzen te berekenen bij het roamen vanuit een ander Lycamobile-land

15. In hoeveel landen is lycamobile actief?

Lycamobile is beschikbaar in: Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Macedonië, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Spanje, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland, VK, Oekraïne, Hong Kong, Tunesië, VS en Australië.

16. Zijn mijn gegevens beschermd?

Alle door Lycamobile verzamelde gegevens worden beschermd door de Wet op de privacy.